Endelig en dagstur i skogen…!

Hurraaaaaaaaaaa! Endelig fikk jeg meg en dagstur i skogen igjen! ALT for lenge siden sist nå! 
Masteren ble levert til veileder i går og dermed hadde jeg fridag i dag. Kjempedeilig å ha en dag der jeg kan ha helt fri uten noe som helst hengende over meg. Var også utrolig bra å komme seg ut på tur igjen. Frisk luft, vakker natur og verdens gladeste setter som logret rundt omkring seg selv og meg 🙂

010513Dagens tur gikk til Fagervann og planen var å følge den blåmerkede løypa opp etter pappas anbefaling…

010513b

men så fant jeg dette skiltet og da ble det brått endring av rute. Som naturforvalter med skogfag er det jo spennende å ta en titt på et ekte og naturlig brannfelt:)

010513c

Den som kjenner Oslomarka og Maridalen vet at her er det mest bartrær, derfor blir det litt spesielt å plutselig vandre gjennom tett løvskog med masser av gras på bakken… Tydelige tegn på at noe har skjedd her. Løvtrærene er gjerne første treslagene som kommer etter brann. Turtemarka brant i 1992, så det begynner jo å bli litt alder på denne skogen 🙂

010513a

Slik ser det jo egentlig ut i marka. Brått tilbake til «normalskog» 🙂 
Må innrømme at jeg er større fan av slik skog en løvskog, selv om begge er fine da.
010513f

Så var vi fremme ved Fagervann. Her var det flere som også var ute i naturen for å nyte fridagen og som dere ser har ikke vinteren sluppet take helt enda. Kanskje ikke bra nok is til å gå på, men var bare 10cm nærmest land der man kunne skimte vannet under. 

010513e

Rex prøver å sjarmere til seg lunsjen min… Uten hell!

010513d

 

Godt med snø i terrenget fortsatt. Fra Fagervann og ned til Skar var det snø nesten hele veien. Burde hatt med meg skiene i sekken 😛


010513g

 

Blåbærene er på vei opp, kanskje kan vi komme tilbake om noen måneder og ta med oss til skogskos hjem?

 

Utrolig herlig å være på tur igjen, gleder meg til masteren er levert. Da blir det tur hver eneste dag! 🙂

 

 

Legg igjen en kommentar